Alla inlägg under juli 2015

Av Simona - 30 juli 2015 23:10

våra norska kompisar kom till Lund!! Är så glad att få träffa dem igen<33 Vi gick runt i Lund och visade allt, åkte till Malmö och avslutade kvällen på Friday's! Mys

snigg tröjaaaa

Av Simona - 30 juli 2015 01:24

bio med dessa två!! filmen var väldigt rolig(till min förvåning) men såklart var boken bäst!!

<3<3

har förövrigt förälskat mig i Margo(Cara Delevigne) och Ben <33333 Margo är så himla cool och Ben är så rolig!!! Jag vill seriöst gifta mig med honom. 

Av Simona - 29 juli 2015 16:41

Alltså, jag har tänkt att jag ska göra ett sjukt snyggt feed på min instagram(sjukt länge) men det blir liksom inte bra? Jag förstår inte hur alla kända instagrammare kan hålla sitt feed så himla perfekt? Man måste tänka på det hela tiden då ju?
Mitt problem är att jag tar en bild och sen vill jag verkligen lägga upp den fastän den inte passar... Haha, gud vad fjantigt egentligen? Jag har ju värsta i-landsproblemet!!

Av Simona - 29 juli 2015 15:29

köpt nya skor!!!!! inga skor slår mina vagabondskor men dessa kostade endast 299kr och jag känner mig som en modell i dem så liksom why not?

(det bruna på mitt ben är en guldig posh tattoo som inte gått bort

Av Simona - 29 juli 2015 00:09

mötte upp söta Tilde för en fika

för att sedan möta upp the b-day kid(som fick denna kepsen, bara Anna & Tilde förstår<33)

köpte sockervadd<333

och tog bilder med rosorna

<3

mötte denna filur som jag tkr hemskt mycket om

och åt upp allt sockervadd!!

coolt

Av Simona - 27 juli 2015 17:24

Av Simona - 26 juli 2015 23:54

Du tar en bild med din kompis när ni sitter på en resturang. Ni tar först 2 bilder men ingen av er blir nöjd med den så ni tar 10 bilder till och bestämmer er tillslut för att välja en. Detta tar ca 6 minuter. Den redigerar du och kollar sedan med din kompis ifall den blev okej. Din kompis säger att ni kan lägga ut den efter ca 5 minuter av velande. Efter det måste ni komma på vad ni ska skriva under bilden, vilken smiley ni ska välja och visa vad restaurangen heter. Tillslut lägger du upp bilden. Det tar er ytterligare 5 minuter. Efter det lägger ni ifrån er mobilerna och börjar äta.

Det tog sammanlagt 16 minuter. Under de 16 minuterna skulle du kunna fråga hur din kompis mår eller vad det senaste skvallret är. Men nej, istället låter du och din kompis maten kallna bara för att lägga upp er bild på instagram.

Hur viktigt är det egentligen? Varför känner vi ständigt denna press att behöva lägga upp, dela, visa för världen att "Jag har ett liv!! Kolla!!" istället för att vara med i det verkliga livet, ha kul utan filter på eller 10 sekunder av mystory?

Jag frågar mig detta jämt och förstår inte varför det känns så himla viktigt att använda snapchat, instagram och facebook. Jag blir ju inte en bättre människa av det. Men det är så himla, himla svårt. Och det går inte att sluta.

btw- solen sken i 40 minuter igår!! man kunde tom låtsas sola!

Av Simona - 25 juli 2015 15:58


Sitter i mitt rum atm medan Zara Larsson pratar om feminism på hennes sommarprat i P1. Älskar hennes utseende, hennes fantastiska åsikter, sättet som hon tar plats på, hur hon provocerar(och får sjukt mycket respons tillbaka) och kan alla hennes låtar lol hihihihiiiii

Nej men, ska nog träffa några kompisar senare och sitter och sminkar mig hehe pga det är 7kt kul!!                   

  

Ovido - Quiz & Flashcards